RaboWeek verbindt inwoners IJmond

Rabobank IJmond is een onderscheidende bank die een positieve bijdrage levert aan wonen, werken, recreëren in de regio. De RaboWeek is daar een mooi voorbeeld van. In samenwerking met bedrijven uit de IJmond worden activiteiten georganiseerd waar leden elkaar ontmoeten, kennis delen en inspiratie opdoen. De tweede editie van de RaboWeek was een groot succes.

De eerste activiteit in de RaboWeek was Vlog You!, een jongerenevent waarbij alles draaide om vloggen, gamen en youtuben. Grote publiekstrekker was de populaire vlogger Rutger Vink, beter bekend als Furtjuh, maar ook van gamer Yarasky en youtuber Emma Wagemans zaten veel fans in de zaal. Om het feest compleet te maken draaide een dj te gekke muziek en kon er gedanst worden.

Tijdens het Ledencafé in Café de Wildeman, een vast onderdeel van de RaboWeek, stond de dialoog tussen de leden en de bank centraal. Dit moment werd aangegrepen om het sociaal-maatschappelijke deel van het Kracht van de IJmond-onderzoek te presenteren. Hier werd positief op gereageerd door de leden die in Santpoort-Noord aanwezig waren. Tijdens de gesprekken bleek veel enthousiasme voor de ideeën die bijdragen aan het verder versterken van de IJmond.

De combinatie van een wervelende modeshow, spectaculair optreden en culinaire hoogstandjes bleek in de smaak te vallen, want net als vorig jaar trok het Fashion & Food Event ruim 600 bezoekers. ,,Het was geweldig om met al die verschillende ondernemers uit de regio op één podium te staan”, zegt Anjella Schouten van DNM Schoutenmode uit IJmuiden. ,,Alleen samen maak je er zo’n succes van.” Ook Cor van Zonderen van Korf Catering was enthousiast. ,,Ik vind het vooral positief dat er voldoende gelegenheid was om een praatje te maken met de gasten die bij ons een gerechtje kamen proeven. We hebben ons als bedrijf goed kunnen presenteren.’’ In de A9 Studio’s werkten in totaal achttien lokale ondernemers en de Heemskerkse Dance Studio Patty met elkaar samen.

De senioren werden getrakteerd op oud-Hollands vermaak onder leiding van de mobiele adviseurs André Castricum en Albert Mol. Second Opinion, de theatergroep waar André deel van uitmaakt, zorgde woensdagmiddag en vrijdagavond voor hilarische momenten. De seniorenactiviteit was binnen een aantal dagen volgeboekt, wat aantoont dat deze doelgroep de aangeboden ‘ouderwetse gezelligheid’ zeer op prijs stelt.

Na de drukbezochte ondernemersbijeenkomst ‘Grenzen verleggen’ op woensdag liep het Rabobank IJmond Stadion op donderdagavond vol voor het Rabo Fit & Vitaal Event. Hier vertelde Richard de Leth, de Heemskerkse auteur van de OERsterk-boeken, op prikkelende wijze over vitaal oud worden. Zijn belangrijkste tips: eet vaker omelet, soep of salade, sta ieder half uur een minuut op, doe dingen waar je energie van krijgt en ga een uur eerder naar bed. ,,Neem de regie in handen zodat je een sterkere versie van jezelf wordt!” Na de presentatie van De Leth ging de vitaliteitsmarkt open waar tien gezondheidsbedrijven lieten zien wat er nodig is voor een gezondere leefstijl: van meer bewegen tijdens het werk tot weten wat de tekst op voedingsetiketten betekent.

Directievoorzitter Jakob Klompien kijkt met trots terug op de tweede RaboWeek IJmond. ,,Het was geweldig om zoveel leden, klanten, vrijwilligers en collega’s te ontmoeten. Dankzij hun enthousiasme en inzet is deze week een groot succes geworden. Dit past goed bij onze coöperatieve kernwaarden en ons motto ‘Een aandeel in elkaar’.” Foto’s van de RaboWeek IJmond staan op www.facebook.com/RaboIJmond. (foto: Reinder Weidijk)