Menu

Skip to content

Jutter | HofgeestLogo

Het laatste nieuws uit IJmuiden, Velsen, Velserbroek, Santpoort, Driehuis en Spaarnwoude.

Menu

Skip to content
  • Home
  • Nieuws
    • IJmuiden e.o.
    • Santpoort e.o.
    • Regio
  • ePaper
    • Jutter | Hofgeest
    • Gemeente Velsen
    • Lijf & gezondheid
      • Lijf & gezondheid Magazine
    • Wonen.nl
    • ARCHIEVEN
  • Kabalen
    • Deze week
    • Opgeven
  • Familieberichten
  • Vacatures
  • Gemeente
  • Adverteren
    • Adverteren
    • Verkoopteam
  • Redactie
    • Uw tekst aanleveren
    • Redactieteam
  • Over ons
    • Contact
    • Bezorging
    • Ophaalpunten
    • Andere uitgaven
    • Vacatures
    • Voorwaarden
    • Privacy

Citymarketing: trots zijn op je eigen gemeente

Door Redactie | 14 december 2022 | Geplaatst in IJmuiden e.o., Santpoort e.o.

IJmuiden – In Stadsschouwburg en Filmtheater Velsen werd vorige week door zo’n tweehonderd ondernemers, organisaties en bewoners uit de gemeente Velsen teruggeblikt op de resultaten van Citymarketing Velsen tot dusverre. Ook kregen de aanwezigen alvast een voorproefje van wat de komende periode op stapel staat. Het sleutelwoord van de bijeenkomst luidde: verbinden. Waar de Stichting Citymarketing Velsen in het oprichtingsjaar 2019 nog geheel draaide op gemeentelijke subsidie, wordt inmiddels al een behoorlijk deel van het benodigde budget verkregen via partnerships. Tegelijk is ook de subsidie door de gemeenteraad structureel gemaakt. ,,Dat geeft vertrouwen’’, aldus citymarketeer Friso Huizinga.

Door Raimond Bos

Normaal gesproken zou een half gevulde theaterzaal een tegenvaller inhouden, maar voor Citymarketing Velsen geldt dat niet. Met zo’n tweehonderd aanmeldingen voor deelname aan dit netwerkevenement mag de stichting zich gelukkig prijzen, want vanuit andere gemeenten wordt met enige jaloezie naar dit aantal gekeken. Huizinga: ,,In gemeenten als Haarlem, Alkmaar en Zaanstad krijgen ze maximaal 100 aanmeldingen voor een avond als deze.’’ Hij wijst erop dat dit verschil onder meer valt te verklaren doordat de citymarketing zich in die gemeenten alleen richt op bezoekers, terwijl men er in Velsen bewust voor kiest om ook bewoners en bedrijven erbij te betrekken. De gedachte daarachter is simpel: maak de inwoners en bedrijven trots op hun eigen gemeente, daarmee leg je een solide basis voor een groeiend aantal bezoekers.

Partnerships

Door 26 bedrijven en organisaties werden vorige week de handtekeningen gezet op een groot paneel. Dit zijn de partners van Citymarketing Velsen en het ligt in de bedoeling om dat aantal in de nabije toekomst nog verder uit te breiden. Het doel is om in het komende jaar 70.000 euro inkomsten uit partnerships te genereren. Huizinga meldde dat de stichting daar nu al dicht tegenaan zit. Voorlopig blijft de gemeente Velsen echter met een bijdrage van 150.000 euro per jaar nog wel de grootste geldschieter. De gemeenteraad besloot om dat bedrag structureel in de begroting op te nemen. Wethouder Jeroen Verwoort (financiën) nuanceert: ,,Structureel wil zeggen dat ze het in de begroting laten staan, tot ze anders besluiten.’’

Interviews

Na een kort welkom door stichtingsvoorzitter Bas Kuntz en een presentatie door citymarketeer Friso Huizinga volgde een talkshow met een aantal gasten uit diverse branches. Van Noordzeevis tot kunst en cultuur, van technisch onderwijs tot middenstand en horeca, een reeks sprekers kreeg het woord om uit te leggen waarmee ze bezig zijn en hoe de wisselwerking met Citymarketing Velsen verloopt. Zo liet ondernemer Richard Blesgraaf van slijterij/wijnhuis Zeewijck weten dat hij het door hem geïnitieerde evenement Whisky & Rum aan Zee verder wil uitbreiden. Nu al trekt de jaarlijkse proeverij bezoekers uit alle windstreken en zelfs van buiten de landsgrenzen. Frank Out, directeur van het Technisch College Velsen en het Maritiem College IJmuiden, vertelde dat de school dit jaar maar liefst 3.500 kinderen van basisscholen heeft ontvangen om ze te laten kennismaken met technisch onderwijs. Ook weet het opleidingsinstituut meerdere bedrijven als partner aan zich te verbinden. Wethouder Jeroen Verwoort vindt het, zoals het een goed VVD-voorman betaamt, ‘ontstellend gaaf’ en reageerde: ,,Ik word hier intens vrolijk van!’’

Samenwerking Jutter | Hofgeest

Organisaties in de kunst- en cultuursector kijken uit naar een nieuwe samenwerking die Citymarketing Velsen aangaat met deze krant. In het komende jaar zal  een speciale pagina in deze krant verschijnen, die bedoeld is als podium voor de cultuurmakers. Over de exacte invulling van het project wordt nog gesproken, maar binnen de sector is verheugd gereageerd op het nieuws.

Trots

Waar de Stichting Citymarketing Velsen zich volop bewust is van al het fraais dat de gemeente Velsen te bieden heeft, lijkt dat besef bij de inwoners vaak nog niet voldoende aanwezig te zijn. Huizinga: ,,Velsenaren moeten veel trotser worden op hun gemeente. We hebben in coronatijd geleerd dat recreëren in eigen regio heel leuk is. Toch zijn er nog veel plekken in Velsen, zoals de bunkers en het Forteiland, waar veel Velsenaren zelf nog nooit geweest zijn. Juist dat willen we laten zien, want zo stimuleer je duurzaam toerisme.’’

Foto onderschrift: Huizinga is tevreden met de aanmeldingen voor deze avond. Foto: Bos Media Services

Andere berichten

Samen passend en toegankelijk cultuuraanbod ontwikkelen voor alle jongeren in Velsen→

IJmuiden schittert in uitverkochte Johan Cruijff Arena→

Noordzeevis uit IJmuiden verder onder de vlag van citymarketing→

Een rondje weekmarkt in Velserbroek→


Recent nieuws

  • Bibliotheek Velsen biedt jongeren tot 28 jaar gratis abonnement aan
  • Droom van vijf fietsvrienden komt uit op de langste dag van het jaar
  • Een Zee van Staal vijf nieuwe beelden rijker
  • Blik op een buurtkastje
  • Samen zingen in de Nieuwe Kerk
  • Om vast in de stemming te komen
  • Wereldklasse opera- en ballet op het grote doek van het Haventheater
  • Afzwemmen voor het zwemABC onder tropische omstandigheden
  • Financiële planning: wanneer past een persoonlijke lening in jouw situatie?
  • Groeneveen Toernooiweek met Eredivisie randje
  • Zomerfestijn: zeil deze zomer mee langs vier wereldculturen
  • Tuinmeubelen voor een tuin aan de kust
  • Meer dan 100 prentenboeken gedoneerd aan de VoorleesExpress Velsen
  • Word DJ deze zomer in Velsen!
  • Dubbele zomertentoonstelling in Zee- en Havenmuseum
  • Zo hou je je huis koel bij een hittegolf
  • Bij de redactie aan tafel : Amber Souwer
  • Keverdag 2025 bij de Ruïne van Brederode
  • Koninklijke onderscheiding voor John van Opijnen
  • Logeerzorg biedt tijdelijke ondersteuning voor mantelzorgers
Job in de Regio

Edities

  • IJmuiden e.o.
  • Regio
  • Santpoort e.o.
  • Zakelijk-Nieuws-Landelijk

Zoeken

In de Regio

Live webcam in IJmuiden aan ZeeLive webcam IJmuiden aan Zee

Onze ophaalpunten

Ophaalpunten Jutter | Hofgeest

Onze uitgaven

Nieuwe Meerbode editie Aalsmeer HC nieuws Noord | Zuid
Nieuwe Meerbode editie De Ronde Venen Amstelveens Nieuwsblad
Nieuwe Meerbode editie Uithoorn Jutter | Hofgeest
Castricummer Heemsteder
Weekblad voor Ouder-Amstel Bloemendaler
Lijf & gezondheid Job in de Regio
WONEN.nl  
VerspreidNet

Jutter | Hofgeest
Zeeweg 191
1971 HB IJmuiden
0255-533900
info@jutter.nl of info@hofgeest.nl

 

IJmuiden, en Velsen-Noord
Velserbroek, Velsen-Zuid, Santpoort-Noord, Santpoort-Zuid, Driehuis en Spaarnwoude.

 
 

Contact
Andere uitgaven
Bezorgklacht
Ophaalpunten
Vacatures
Voorwaarden
Privacyverklaring

 

© Kennemerland Pers B.V.

Menu

Beheer cookie toestemming
Deze website maakt gebruik van cookies en soortgelijke functies voor verwerking van informatie over uw eindapparaat en persoonlijke gegevens. Dit omvat integratie van inhoud, externe diensten, elementen van derden, statistische analyse, gepersonaliseerde reclame en sociale media. Toestemming is vrijwillig en kan op elk moment worden ingetrokken via het pictogram linksonder.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Dienst Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}