Santpoort – Via sociale media klaagden inwoners vorige week over opdringerige medewerkers van een bedrijf dat glasvezelkabels aan het leggen is. ,,Heel agressief, geen normaal gesprek mee te voeren en is pissig weggelopen’’, meldt iemand. Een ander reageert: ,,Kreeg twee weken geleden ook twee blauwe jasjes aan de deur. Agressief en bedreigend, zeker voor oudere en niet-weerbare mensen.’’ Weer iemand anders schrijft: ,,Ik heb een tijdje geleden zulke mensen aan de deur gehad. Als ik niet zou overstappen, ging volgens hem mijn leven echt niet meer leuk zijn vanaf dat moment. Het is heel verdrietig dat dit soort acties voor providers nog steeds lonen.’’ Nog een reactie: ,,Deze man is bij ons ook aan de deur geweest. Bonsde keihard meerdere keren op het raam omdat het hem te lang duurde voordat we open deden. Hij werd erg kwaad en agressief dat wij hem wegstuurden. Volgens hem zou het ons later € 1200,- gaan kosten.’’
Uit een foto bij het bericht waarop de bovenstaande reacties binnenkwamen, blijkt dat het in elk geval gaat om een man met een blauwe jas aan met daarop het logo van Glaspoort, een bedrijf dat momenteel bezig is om in Santpoort glasvezel aan te leggen. Deze krant nam naar aanleiding van de klachten contact op met dat bedrijf. Een woordvoerster bevestigt dat het inderdaad gaat om iemand die in opdracht van het bedrijf aan het werk is. ,,We zijn in Santpoort bezig de laatste huisaansluitingen aan te sluiten, deze man was waarschijnlijk een schouw aan het verrichten.’’ De woordvoerster laat weten dat het zeker niet de bedoeling is dat de medewerkers opdringerig zijn en noemt het ‘heel vervelend’ dat dit is gebeurd. ,,Dat zijn niet de instructies, dit is niet hoe men geacht wordt te werken. Wij zullen onze mensen hierop aanspreken.’’ (Foto: Bos Media Services)

