IJmuiden – Tien weken heeft de klus geduurd, vanaf het leeghalen van de winkel tot aan heropening vorige week donderdag. De modewinkels Jacky Hart en Bij Bo zijn versmolten tot één winkel met een frisse en uniforme uitstraling. Nog wel met twee toegangsdeuren, maar met één nieuwe naam op de gevel: Jacky & Bo.
De afgelopen zeven jaren was er sprake van twee verschillende winkels, elk met een eigen stijl, maar wel met een open verbinding doordat de wand tussen de beide winkelpanden deels was doorgebroken. Aan dat laatste is niets veranderd, maar de beide winkels zijn nu compleet samengevoegd zodat ze een eenheid vormen. De collecties van de twee winkels zijn samengevoegd en hangen nu door elkaar, maar alle vertrouwde merken zijn er nog steeds te vinden. Jacomien Stokman en haar dochter Bo blijven dan ook gewoon op dezelfde voet verder gaan waar het de keuze voor hun collectie betreft. Ook aan de vertrouwde gastvrijheid en gezellige sfeer in de winkel verandert uiteraard niets.
De inboedel van de winkels werd grotendeels verkocht, zodat die hergebruikt kon worden. Een grote wens van Jacomien en Bo was het om de vloer in de beide winkelpanden hetzelfde te maken, dus alles moest eruit. Vervolgens werden de muren voorzien van een nieuwe verflaag. Fris wit van kleur, met een minimalistisch interieur, om de mode nog nadrukkelijker te accentueren. Met elementen van messing, marmerlook, zwart en roze is een warme sfeer gecreëerd, die goed aansluit bij de stoer ogende zwarte kledingrekken. Een groot aantal witte en zwarte lampen aan het plafond zorgt voor een zee van licht, zodat elk kledingstuk goed kan worden bekeken. Over de nieuwe naam van de winkel hoefde niet lang te worden nagedacht: ,,We wilden de namen vasthouden, maar het moest wel kort en krachtig blijven, dus werd het Jacky & Bo.’’
Wethouder Jeroen Verwoort had vorige week de eervolle taak om de winkel te heropenen. Hij deed dat door bij de twee toegangsdeuren linten door te knippen en de logoborden op de gevels van de twee winkelpanden te onthullen. Hij grapte daarbij dat het wellicht een goed idee zou zijn om alvast een optie te nemen op een derde winkelpand, daarbij refererend aan het feit dat Bo momenteel in verwachting is en zich dus wellicht de derde generatie in het modebedrijf zich straks aandient. ,,Voor ons voelt het gek om op deze manier een opening te organiseren’’, vertellen Jacomien en Bo, doelend op de coronabeperkingen, die het uitnodigen van gasten onmogelijk maakte. Toch liet zich al tijdens het openingsmoment een vaste klant zien. ,,Maar ik heb gewoon een afspraak gemaakt om nu te komen winkelen’’ verklaarde zij.
Foto boven: De onthulling van de nieuwe naam. Foto: Bos Media Services
