Citymarketing .IJmuiden moet heel Velsen promoten

.IJmuiden. Zo heet de nieuwe citymarketingcampagne van de gemeente Velsen. Vrijdagavond vond de feestelijke aftrap plaats in het Rabobank IJmond Stadion, waar Telstar met 2-0 won van FC Den Bosch.

Citymarketing is één van de vijf impulsprojecten van de Visie op Velsen 2025. De gemeente heeft de ambitie om zich verder te ontwikkelen als groeiende en bloeiende gemeente om te wonen, werken, ondernemen en recreëren.

De strategie is erop gericht om te focussen op de kwaliteiten van IJmuiden. Wethouder Arjen Verkaik: ,,Je helpt heel Velsen door IJmuiden te promoten.”

.IJmuiden is vergelijkbaar met I amsterdam, een herkenbaar merk waar allerlei activiteiten onder hangen. Daardoor kan de campagne IJmuiden Rauw aan Zee gewoon blijven bestaan.

Www.ijmuiden.nl wordt ingericht als portal met doorverwijzingen naar websites van evenementen en bedrijven in de toeristische sector.

Om de continuïteit van .IJmuiden te waarborgen willen de initiatiefnemers een stichting oprichten.

De aftrap van de nieuwe citymarktingcampagne werd verricht door burgemeester Frank Dales en wethouder Arjen Verkaik. (foto: Friso Huizinga)